ד"ר צבי סבר, 054-671-9607,    sever.zvi@gmail.com

נושאי ההרצאות השנה (2024- 2023)

הרצאה 1 : טנזניה - לועות הרי געש, שבט ציידים לקטים ואסטרטגיות מיוחדות לטורפים 
בהרצאה ניפגש עם אזור הרי הגעש המיוחדים של טנזניה, נכיר את אסטרטגיות הצייד של הטורפים, הנדידה היבשתית הגדולה בעולם ושבטים המייצגים את התפתחות האדם-מציידים לקטים, דרך הרועים ואויביהם העתיקים, החקלאים. הטבע במלוא עוצמתו!

הרצאה 2 : שלטון נשי בשבטים
שבטים מייצגים צורת התארגנות אנושית קדומה ולכן נכון ללמוד מהם. בהרצאה יחשפו שבטים המנוהלים על ידי הנשים ויוצגו חוזקותיהן, דרכי פעולתן, הסוגיות עמן הן מתמודדות ויכולתן לנהל פתרונות בדרך של הכלה, בירור, דיון משותף ופשרה. עתה, כשאנו מתכוננים להתיישבות בחלל, ראוי לבדוק גם יישום של מודל חברתי זה, במטרה להימנע מהעימותים, המאפיינים אותנו בחיים על פני כדור הארץ.
נושאים שיזכו להתייחסות:
ההבדל בין שליטה להנהגה, חשיבות הסבתות באבולוציה, גברים חיים הרבה יותר טוב כשהנשים שולטות, הפער שבין פוליגמיה ל-פוליאנדריה, אשה הנשואה ל 7 אחים.. אמזונות, חברות לא היררכיות, שלטון אימהות לעומת שלטון נשים

הרצאה 3 :  הקוד האתי בחלל - והאתיקה של ההתיישבות בחלל
ב 300,000 השנים האחרונות, התיישבנו כמעט בכל כדור הארץ אך לא תחת קוד אתי והתוצאות ניכרות. חובתנו לדורות הבאים, כוללת התיישבות מחוץ לכדור הארץ - האם הפעם נתחיל את ההתיישבות עם קוד אתי? אם כן, מה יש לרשום בו? מה למדנו מניסיוננו בכדור הארץ? אלו מבנים חברתיים חדשים ברצוננו ליצור בהתיישבות החדשה? וסוגיות נוספות.
ראו מידע ומאמר שכתבתי על "הקוד האתי בחלל החיצון" ב- מאמרים

הרצאה 4 :  חיים עם הפלשים בחבש וליווי עלייתם הסודית והגלויה של יהודי אתיופיה לישראל
בהרצאה אספר על חיי עם הפלשים, על מעורבותי בעליות החשאיות והגלויות והניסיון לשכנע את הרב יוסף עובדיה שהם אמנם יהודים. יידון גם ההבדל בין פלשי ל –פלשמורה ועולה הסוגייה של הבאת הפלשמורה ארצה (כשחייתי בחבש היו בה 30,000 פלשים ו- יותר מ 100,000 פלשמורה. בפגישתי עם הרב עובדיה ז"ל הוא הדגיש, שהפסיקה שיתן תחול רק על הפלשים..
 

הרצאה 5 :  בעלי חיים כסמלים דתיים בהודו ובנפל
בהרצאה, לצד הצגת עיקרי המאפיינים של הודו ונפל כמו גם הינדואיזם, בודהיזם וג'ניזם, אני מספר על המחקר שערכתי, במהלכו כל יום נכנסתי למקדש, השתתפתי בטכסים ובחנתי מדוע בעל חיים נהיה קדוש, מה מקומו ביחס לדת וביחס לבעלי חיים אחרים ועוד. זו ראייה אחרת של המזרח, בחינת הטכסים בעיניים של זואולוג..
 

הרצאה 6 : השבטים שהתגלו בדרום אתיופיה
בהרצאה נחשפים שבטים שהתגלו במקרה, לפני כמאה ועשרים שנים והם עדיין מתעקשים לחיות כמו לפני 10,000 שנים ולהצליף בנשים, בעמק אומו שעל גבול דרום סודן וקניה.


הרצאה 7 : לאוגנדה בעקבות האוקאפי וגילוי שבט יהודי חדש
אני מספר על חוויותי מתחנת המחקר, שאני מקים ביערות הגשם באוגנדה, חיפוש האוקפי ומציאת שבט יהודי חדש... על רקע הנופים, הגורילות, האדם והמאפיינים המיוחדים של מדינה מרתקת זו.
 

הרצאה 8 :  דרבנים ועקרונות בהתנהגות בעלי חיים
בהרצאה יוצגו התגליות המדהימות המאפיינות את מחקר החיה הגדולה, הקוצנית והמיוחדת הזו (מזדווגים כל לילה כל החיים!), תוך העמקה באסטרטגיות של התנהגות בעלי החיים בטבע.
 

הרצאה 9 : הבאר של אברהם אבינו והכורדים החיים במזרח תורכיה
דבר לא השתנה בבאר ובכפר בו שהה אברהם אבינו אך בינתיים התגבשו עמים נוספים כמו הארמנים והכורדים וכל אלה מוסיפים צבע לסהר הפורה ומתחים לכל שוכני האזור, שבו נופי בראשית
 

הרצאה 10 :  חיים עם ציידים לקטים באמזונס של אקוודור
מסע ממערב למזרח באנדים ובאמזונס תוך התמקדות בשבטי הציידים לקטים, על רקע תרבות האינקס ותושבי דרום אמריקה בני זמננו
 

 הרצאה 11 :  טוטם, יערות מחטניים והחיים המיוחדים במערב קנדה
הולכים ביער ולפתע גזעי עץ גבוהים ועליהם דמויות של בעלי חיים, ראשי שבטים וסמלים נוספים. אז איך הגיעה קנדה, להיות אחת המדינות המוצלחות ביותר בעת המודרנית?
 

הרצאה 12 :  15 שבטים יהודיים התגלו ברחבי אפריקה
מפלת ממלכת אשור, חורבן בית ראשון וחורבן בית שני- לכל אלה עקבות המסופרות על ידי שבטים שונים בכל רחבי אפריקה. הפיל האפריקני והבעיה היהודית? שאלות של מיהו יהודי, מימוש זכות השיבה ועוד על רקע נופים ושבטים באפריקה.
 

 -----------------------------------------
בהרצאות אני משתף בחוויות אישיות וחושף לשומעים את המידע הרב הצפון בטבע, בעזרת תמונות המלוות בהסברים קצרים וקליטים תוך הסתייעות בהיגדים, שישמשו כ'צידה לדרך' גם עבור תחומי תוכן אחרים.

אני משתדל לא לתווך בין הצופים לבין השבטים והטבע אלא, שהמשתתפים יעברו בעצמם הרפתקה, חוויה אישית.

ההרצאות משקפות את מירב החוויות שעברתי, לצד ניסיון להציע לשומעים היגדים המשתמעים מההתנסויות וגם להציג כיוונים חדשים, שעל האנושות לאמץ לאור המתרחש בתוכה והצפוי לה ממה שלא תלוי בה.

לצד ההתפעלות מהיופי האנושי וההתרשמות מהמגוון של עוצמות הטבע, אשתדל שתיקחו אתכם צידה לדרך, כלומר מחשבות והרהורים, שהמראות וההסברים יצרו בכם.

########################

ניתן גם לבחור הרצאה או סדרת הרצאות :

ב- רשימת הרצאות - ההרצאות מאוגדות לפי נושאים

- ראו גם - פרסום על ידי לקוחות